Dag 25 Morro Bay, Julia Pfeiffer Burns State Park, - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 25 Morro Bay, Julia Pfeiffer Burns State Park, - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 25 Morro Bay, Julia Pfeiffer Burns State Park,

Door: Jeroen en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

30 Juni 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Dag 25 Morro Bay, Julia Pfeiffer Burns State Park,  Point Lobos reserve naar Montery.

Vanmorgen om 0730u waren we al in de supermarkt om alvast de lunch voor de middag te kopen. We kwamen via Pacific highway 1 nog langs Piedras Blanchas waar we nog even een tussenstop bij de olifanten gemaakt hebben. Ze blijven erg leuk. Eindelijk wordt de route zoals we hem verwachten lekker langs de kust met leuke bochten en mooie uitzichten en steile kliffen en ravijnen. sommige plekken hangt helaas veel mist. Dit schijnt vaak voor te komen hierbij de kust. Maar op de hoge berg weggetjes keek je er wel vaak overheen.
We zijn gestopt bij het Julia Pfeiffer Burns state park waar we een kleine wandeling naar een mooie waterval hebben gemaakt, die uitmondt in de zee. Hier zat een grote gier in de boom en hebben we voor het eerst dolfijnen gezien helaas wel van ver weg. Daarna een stuk van de Ewoldsen trail gemaakt waar ook redwood bomen stonden die  we eerder hadden gezien in Sequoia np. Dit was een stevige wandeling de berg op via een heel smal steil padje waar we wederom een slang tegen kwamen met een groene streep op de rug. Ik kon Vanes nog nog net op tijd waarschuwen.
Daarna doorgereden naar Point Lobos waar we veel dieren konden zien zoal zoals zeeleeuwen, zeehonden zeeotters, pelikanen, reeen enz. Al met al een productieve dag qua dieren spotten en voor het eerst de otters, zeehonden en dolfijnen gespot. Verder waren er erg Dag 24 Morro bay en Piedras Blancas cipres bossen die door de mist een vreemd sfeertje creëerde. Hier na doorgereden naar Monterey waar we voor de komende twee nachten slapen.
Een toeristische stadje met een pier fishermans warf stranden en een heel bekend aquarium.