Dag 4 Dolfijnen en Maori - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 4 Dolfijnen en Maori - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 4 Dolfijnen en Maori

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

07 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vanochtend eindelijk op een normale tijd wakker. Een normaal breakfast met toast en jam en een kop thee. Samen ontbeten met een Nederlander ook uit Nijmegen en een oudere Nieuwe zeelandse vrouw die hier elk jaar op vakantie kwam. Omdat ze het z n leuk en gezellig hostel vond. Na het ontbijt was ik meteen het dorp in gegaan om nog wat foto's te maken en van het vroege ochtend zonnetje te genieten. Voordat ik op de boot ging waarmee ik een cruise ging maken. Bleek het om een boot de gaan die stampvol met toeristen zat waar ik normaal allergische voor ben, maar de toer kon ik toch gratis doen omdat het in mijn buskaart zat dus moet niet zeuren.Nadat er volgens mij 230 mensen aan boord waren gekomen gingen we loos. Moesten we nog meer mensen ophalen in Russell een plaatsje tegen over Paihia.
Had mijn plaatsje op de boot gevonden zat ik toevallig naast een stel uit Haarlem . Altijd leuk om af en toe medereizigers te ontmoeten waarmee je makkelijk kan communiceren en tips te delen.
Maar we waren vertrokken en door het mooie stralende weer maar zeer koude zuid oosten wind was het toch als je uit de wind zat goed vertoeven. De kapitein vertelde op een grappig manier het verhaal over de verschillende eilanden met namen die niet uit te spreken zijn zoals urupukuapuka, motukiekie motukokako. Hij vertelde dat kapitein Cooke daar voor het eerst
geland was op een van die eilanden. Was ook mogelijk dat we dolfijnen tegen kwamen maar het bleven wilde dieren.
Na 10 minuten was het zover een hele groep met jonkie en oudere dolfijnen sprongen uit het water. Dat was echt cool. Dus gauw veel foto's gemaakt wat nog niet makkelijk is want je weet niet wanneer ze nu uit het water sprongen. Maar was toch gelukt en enkele mooie foto's aan overgehouden.
Na de leuke verrassing. Voerden we weer verder na het eind punt een rots met een heel groot gat erin. Waar je bijna met de boot door heen kon voeren.
Toen we daar klaar waren en van mooie omgeving genoten hadden gingen we terug met nog even een pitstop op een bewoond eiland om nog wat mooie plaatjes te maken van de azuur blauwe zee en de omgeving. Er graasde ook een paar schapen daar wat je niet echt verwacht in zn omgeving. Na 45 minuten daar geweest te zijn gingen via Russell weer terug. Na een lekker ijsje wilde ik op advies van het Nederlandse stel naar
Waitangi treaty Grounds. Hier was het verdrag getekend tussen de Maori en de Engelsen dat de Maori bepaalde rechten hadden over hun eigen land.
Het was een hele mooie omgeving en leerzaam. Had me ook opgegeven voor een cultural event. En lokale Maori dans waarbij je welkom werd geheten. Met een bepaald ritueel en daarna verschillende dansen uitvoerden , beetje zoals de haka bij het nieuw zeelandse rugby team.
Daarna nog even gezellig op de foto en van het mooie houtsnijwerk en omgeving genoten....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 11645

Voorgaande reizen:

30 Mei 2015 - 30 Mei 2015

West kust VS

04 Oktober 2014 - 11 November 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: