Dag 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag 2

Heerlijk geslapen wel vroeg wakker om een uur of vijf.
Even verdiept in wat ik de komende dagen ga doen.
Ziet er uit als een frisse stralende dag maar zullen kijken wat het wordt.
Half negen uiteindelijk uit mijn bed en gauw omgekleed en op weg gegaan eerst en broodje en een kop thee bij een paterisaire (was een goed idee) En daarna naar het bus station gegaan om mn vervoer te regelen. Heb een flexipas genomen waarmee je 20 trips kan maken inclusief pont, dus ben voor mn vakantie klaar met regelen van mn vervoer moet alleen reserveren via internet of bellen als er geen internet is. Of bij bus station regelen maar kost 3 dollar.
Hierna de hop on hop off bus genomen want ik wilde eigenlijk naar de vulkanen. En zie ik verder nog wat. Eerst uitgestapt bij  bastion point. Een herdenking voor de eerste president en een mooi uitzicht punt over de zee en over de stad.  Toen even de volgende bus genomen naar Auckland museum waar ik gister ook naar toe gelopen was. Daar de blauwe bus gepakt naar mt eden een oude vulkaan. Om daar naar toe te rijden reed je door allemaal  wijken met voornamelijk in Engelse stijl gebouwde witte huisje. Wat wel grappig  is. Bij mt eden aangekomen was het 300 m klimmen naar de top en zag je een behoorlijk diepe krater te voorschijn komen en een eigenlijk nog een mooier uitzicht over Auckland als van de city tower. En kon je zien dat Auckland aan 2 zeeen lig de pacific in het oosten en de abel tasman zee in het westen. Blijk dat abel tasman het nieuw zeeland zo noemde om dat hij het op zeeland vond lijken.  Maar ik heb het nog niet gezien.  Gebied om de vulkaan was ook mooi omringd met allemaal bossen.een Duitsers uit Dusseldorf die even de toerist uithing omdat hij voor zn werk daar was (fabrieken bouwen) nog even een foto van mij gemaakt sta ik er ook een keer op.
De ronde met de bus verder afgemaakt en nog even over de america  pier gelopen waar allemaal hele dure jachten net als in Monaco liggen. En de race zeilschepen voor de oceaan races. varen is heel populair hier en de boot dichtheid is het grootse van de wereld en dat kan je ook wel zien.
Toen er honger van gekregen en een lekker muffin op en natuurlijk een warme kop Chocolademelk. Die met het wat frisse weer er wel in ging. Was denk ik nog moe van de vlucht dus daarna naar het hostel gegaan om te chillen (slapen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 11646

Voorgaande reizen:

30 Mei 2015 - 30 Mei 2015

West kust VS

04 Oktober 2014 - 11 November 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: