Dag 14 Moab naar Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 14 Moab naar Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 14 Moab naar Monument Valley

Door: Jeroen en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Kayenta

Lekker een beetje uitgeslapen vandaag. Begonnen met een yoghurt ontbijtje die we de avond ervoor in de supermarkt gehaald hadden. Daarna gingen we rijden en onderweg even gestopt bij Wilson Arc die direct langs de highway lag. Onderweg een kleine omweg gemaakt via de zuidelijke kant van Canyonsland via highway 211 om door een mooi western landschap te rijden en even te kijken bij de Newspaper Rock te kijken. Hier staan indianentekeningen en inscriptie van cowboys van 1900 onder overhangende rots getekend . Vervolgens terug gereden richting Monument valley. Onderweg weer voor het eerst weer even sinds lange tijd bomen en groene bergen gezien. Is nog steeds bizar hoe snel hier het landschap in een paar kilometers veranderd. Dit geld ook voor Monument Valley
Wat eigenlijk iedereen wel herkend van de de western films. Woestijn of prairie met in een keer hele hoge bergen recht omhoog die verspreid in de omgeving staan.
Dit is een indianen reservaat dus deze toegang kon niet met de nationale jaar parken pas.
Toen we er waren kon je met eigen auto off te road gaan of met een tour.
We hebben voor  het eerste gekozen. Het zag er super mooi uit en reden mooie rode stofwolken met onze suv in dit stukje western.. Na afloop verder gereden naar Kayenta waar we sliepen. Daar ook even de auto afgespoten want die was onherkenbaar door de stof en was woestijn rood geworden.