Dag 8 Van Bishop door Death Valley National Park - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 8 Van Bishop door Death Valley National Park - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 8 Van Bishop door Death Valley National Park

Door: Jeroen en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

13 Juni 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag zijn we precies 1 week onderweg en hebben we ruim 2000 km op de teller. Vanochtend de water voorraad en benzine gecheckt voordat we het zinderend hete Death Valley inreden. We hadden even gestopt bij lone pine vistor center en daar hadden ze uitleg over hoe het ontstaan was en een maquette van Californië met alle bergen erop. Vandaar uit reden we de valley in. De eerste  indruk was dat er nog best veel planten stonden maar werden wel minder naar mate we dichterbij kwamen. Er leven zelfs ook dieren in Death Valley onder andere nu ook een hagedis met een nu platte staart.
Tussendoor verschillende stops gemaakt waarbij de temperatuur steeds verder op liep. We zijn verder gereden naar het laagste punt van het westelijk halfrond Badwater Basin. Hier gaf onze Kia Serento 117 Fahrenheit aan wat neerkomt op 47,5 graden, gelukkig werkte de airco goed. We hebben nog even een klein stukje gewandeld over de zoutvlakte. Dat "even" was lang genoeg met deze temperatuur. Toen zijn we weer terug gereden  om de route te vervolgen. Het volgende punt om uit te stappen uit onze lekker gekoelde auto was Zabriskie point.
Bij Zabriskie point  zag je uitgesleten rotsformaties in vele soorten maten en kleuren. Van hier uit kon je nog naar Dante view, maar die hadden we overgeslagen omdat we ook naar red canyon np wilden in de buurt van Vegas. We reden langzaam de staat Nevada in met andere temperaturen (42 graden),  snelheden en prijzen die voor onze portemonnee gunstig zijn. Na een lange reisdag maken we voordat we Las Vegas inrijden nog even een tussenstop bij de Red Rock Canyons. Hier zijn rots formatie met allerlei deze oude duinen waren die waren versteend in miljoenen jaren, weer met allerlei kleuren  en vormen.