Dag 7 Bishop, Laws Railroad Museum en Ancient Bris - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 7 Bishop, Laws Railroad Museum en Ancient Bris - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 7 Bishop, Laws Railroad Museum en Ancient Bris

Door: Jeroen en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

12 Juni 2015 | Verenigde Staten, Bishop

Vandaag hebben we een korte reisdag gehad. Een uurtje rijden naar onze nieuwe bestemming Bishop een echte doortrekkers plaatsje  met veel motels fastfood ketens en een nederlandse bakker met speculaas en stroopwafels. Echt Amerikaanse dorp hoe je het zou verwachten. Van daar uit zijn we naar het Railroad Museum geweest. Oude tijden herleven, hier is een gerestaureerd station uit 1883 met 2 oude stoomlocomotieven en een historisch dorp waarvan de huisjes vol lagen met spullen van toen. Bij aankomst werden we ontvangen door een lief oud amerikaans dametje. Die er waarschijnlijk het hele jaar door dagelijks de museum bezoekers ontvangt. Het was leuk om wat van het wilde westen gezien te hebben.  En omdat we de ghost towns gaan missen waarschijnlijk.
Vervolgens zijn we via de White Mountains aan de grens met Nevada naar Ancient Brislecone Pine gereden. Een erg mooie route waar menig motorrijder jaloers op is. Mooie bochtjes en verschillende dips. Een achtbaan is er niks bij. We hadden een mooi uitzicht over Owens Valley zelfs met donkere wolken en een onweersbui. Boven aangekomen  waren we zo weer op een hoogte van 3048m. Hier een korte wandeling gemaakt tussen de bijzonder eeuwen oude dennen, Pinus longaeva en Pinus aristata. Daarna wilde we lekker gaan zwemmen bij ons motel maar helaas het water was groen en vies, het zwembad was dus ook gesloten. Dus dat moet even wachten tot in Las Vegas
We zijn gaan eten bij het plaatselijke bowlingcentrum aan de buitenkant leek het niet heel bijzonder maar binnen bleek het hartstikke leuk en druk te zijn. Zelf hebben we de bowlingschoenen niet aangetrokken.
Op naar death valley morgen.