Day 4 Wandeling door Sequoia np. - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu Day 4 Wandeling door Sequoia np. - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu

Day 4 Wandeling door Sequoia np.

Door: Jeroen en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, Three Rivers

Vandaag een beetje uitgeslapen van de vermoeiende dag van gisteren.
Ons plan van vandaag een mooie wandeling te maken in Sequoia np.
Na het ontbijt zijn we weer terug het park in gereden en bij het Giant Forest museum gestopt om daar te starten met onze wandeling door de bossen.
Overal stond aangegeven dat je op moet passen voor beren en geen eten in auto's achter moet laten dus  hadden we de meeste boodschappen in het hotel achter gelaten voor dat ze de auto open breken.
De wandeling was erg mooi met natuurlijk  heel veel enorme bomen.
In het eerste stuk kwamen we wel veel zwart geblakende bomen tegen, maar dat doen ze zelf aansteken om de Sequoia meer ruimte te geven en beter te laten groeien.
Die branden komen hier ook regelmatig  voor in californië.
Na een poos wandelen  kwamen we bij Moro Rock een hele grote granieten rots met een mooi uitzicht  over de vallei  en een aantal  grote bergen in de Sierra Nevada.  Vandaar wilde weer verder via een andere pad en kwamen  we bij een omgevallen boom waar je met je auto onderdoor kon rijden.
Het grappige was dat een eindje verder een beer zich te goed aan het doen was aan wat grassen en dat bijna niemand de  beer zag omdat zij druk bezig waren met de tunnel.
Vandaag hebben we dus beer nummer 2 gezien. Na een lange fotoshoot zijn we verder gaan wandelen. Helaas de verkeerde afslag genomen en toen kwamen we niet bij het museum uit maar bij de grote Sherman  Tree.
Vandaar de gratis bus genomen  naar het museum  waar onze auto stond.
Toen de afdaling gemaakt naar Three rivers en nog even gegeten  in ons eerste weg restaurantje wat erg leuk en Amerikaans was.

• 10 Juni 2015 - 21:11

Cynthia:

Klinkt als een indrukwekkende reis tot nu toe! Geniet er lekker van samen :-)