Day 3 auto ophalen en reis naar Kings Canyon  en S - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu Day 3 auto ophalen en reis naar Kings Canyon  en S - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Jeroen - WaarBenJij.nu

Day 3 auto ophalen en reis naar Kings Canyon  en S

Door: Jeroen en Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 Juni 2015 | Verenigde Staten, Three Rivers

Vanochtend  hadden we de auto opgehaald. Na een vroeg ontbijt bij de supermarkt en uitchecken bij het hotel gingen we de auto ophalen.
Ze probeerden net als bij iedereen een duurdere auto aan ons te slijten.
Voor iets meer (400 dollar) had je een grotere en betere auto. We zijn er niet ingetrapt.
Onze Kia Sorento bevalt prima. En daar redden we de  komende 5000km wel mee.
De eerste 600 km ging van San Francisco  naar Three rivers via King Canyon np waar de grote Sequoia de General genoemd staat en door het nationale  park heen naar Sequoia  np waar de big Sherman staat tevens een Sequoia  en qua omvang de grootste  boom ter wereld. En door dat park verder naar Three rivers waar we sliepen.
De reis er naar toe was wel even wennen de Freeway waren vrij slecht en er lag zelfs een  koelkast  op onze rijbaan. Gelukkig zijn de lokale wegen tot nu toe prima en zijn we geen verdwaalde koelkasten meer tegengekomen.
Vanessa heeft het eerste stuk gereden omdat ik nooit met automaat  gereden had, dus kon ik navigeren door de drukte van San Francisco heen.
Naar een paar uur hadden we een pitstop bij een grote mall.
Meteen maar voorraden ingeslagen en een koelbox met ijs erin gekocht.
De overgang in een paar uurtjes is wel heel groot. Van 20  graden in San Francisco  naar 40 graden onderweg.
Volgende stuk zelf gereden en bij het eerste stoplicht wilde ik al de koppeling  in trappen die er niet was. Na wat opstart problemen  ging alles goed.
De reis werd steeds mooier toen we eenmaal van de snelweg  afwaren en richting  de nationale  parken gingen (np).
Bij King  Canyon hadden we meteen bij de park ingang een abonnement  voor een heel jaar per auto voor bijna alle np gekocht.
De route langs de Sequoia  en de Redwoods was echt fantastisch  door een mooie slingerende berg weg reed je door de bossen en op sommige plekken een heel mooi uitzicht  over de sierra nevada. Na wat enkele stops bij de grote bomen en een overstekende beer waren we acht uur bij het motel en konden we na genieten van een prachtige dag.