Dag 35 en 36 Christchurch en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 35 en 36 Christchurch en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 35 en 36 Christchurch en Kaikoura

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 November 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Ben nu alweer in Kaikoura aangekomen. Gister ben ik heel even in Christchurch geweest om vanochtend weerhier heen te gaan.
Christchurch was ook niet heel bijzondere het centrum van de  stad is na de aardbeving en weerin opbouw. En grote delen moeten nog gesloopt worden of bedacht worden wat ze ermee gaan doen. Weet niet hoe het ervoor heeft uitgezien. Maar volgens mij was het wel een mooie stad.
Ben even door de Botanische tuinen gelopen en die zijn wel heel groot en mooi.
Vanochtend dus vroeg naar Kaikoura gegaan en was geen verkeerde keus voor mn laatste dagen. Een prachtig uitzicht op het strand en daar achter de bergen met de witte sneeuw toppen.
Het staat bekendom de walvissen.  En was vandaag nog een plekje vrij.
Kost wat, maar was erg leuk. Twee keer dezelfde sperm wale gezien. Weet nog niet wat de nl vertaling is. Maar lijkt op een potvis.
En een andere in de verte die aan het bijkomen was van zn duik. En water omhoog spoot.
Was er mooi en twee keer mooi de staart op de foto als hij weer ging duiken. En minimaal 45 min weg was.
Verder vlogen er nog een paar albatrossen rond.
Helaas geen dolfijnen en orka's en andere soort walvissen gezien die er ook rond zwemmen.

• 09 November 2014 - 14:18

Cor Veth:

Hai Jeroentjo...nou heb weer zitten genieten van alle reisverslagen en foto's...man man man wat een geweldige trip.Kan niet wachten om de originele foto's te bekijken,je hebt geen tijd om je daar te vervelen met al die prachtige bergen en natuur...top man

• 09 November 2014 - 15:06

Nellie:

Hoi Jeroen.
    Je wens is in vervulling gegaan,6 weken alleen door Nieuw-Zeeland trekken.
    De reis zit er bijna op.
    We hebben genoten van je reisverslagen.
    Zo kennen we je niet.
    Want je bent normaal niet van zoveel woorden.
    Bedankt daarvoor.
    We hopen dat je alles gedaan hebt wat je wilde doen.
    En ook alles gezien hebt wat je wilde zien .
    De grote verhalen komen wel als je thuis bent.
    We wensen je nog een paar mooie dagen.
    En natuurlijk een plezierige terug reis, met nog even een tussen stop in Hong-Kong.
    En we hopen dat je weer veel energie opgedaan hebt voor de tijd die ook weer komen gaat.

Groetjes van je moeder en misschien tot woensdag in Nederland.