Dag 27 Dunedin en otago peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 27 Dunedin en otago peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 27 Dunedin en otago peninsula

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

30 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vandaag stond een beetje Dunedin bezichtigen en een tocht naar de Otago peninsular.
Dat stond om drie uur gepland dus kon niet heel veel bezichtigen dus was naar de botanische tuinen geweest en naar de universiteit wat in engelse stijl gebouwd is.
Botanische tuin was erg mooi er stond heel veel in bloei behalve de rozen tuin. Maar de rododendron tuin stond vol in bloei.
Daarna via de universiteit naar het centrum waar mn hostel was.
Bij de universiteit kwam ik toevallig de Zwitsers weer tegen van Franz josef die mn een lift gaven. Dit was erg grappig en leuk.
Was in de bus van Franz Josef het Nederlandse meisje tegen gekomen die ik bij de Abeltasman track tegen kwam en een helemaal gelopen had. En had erg leuke verhalen erover. En had ongeveer het zelfde programma programma als ik dus kom die misschien ergens nog wel een keer tegen.
De tocht was erg leuk. Begon pas om drie uur omdat de pinguïns pas om een uur of zes klaar waren met vissen!
we gingen eerst naar de royal albatros kolonie. Dit is de enige kolonie die op vasteland leeft en ze waren echt enorm. De vleugel spanwijdte kon 3 meter zijn. Deze albatros is ook de grootste die er in de wereld is.
Toen we hier klaar waren gingen met de bus en wandelend naar een privé strand. Waar de pinguïns leefden en soms ook zeeleeuwen aan het rusten waren en we hadden geluk. Beide was het geval ook echt super leuk. En pinguïns zij erg grappig. Je had er de yellow eye pinguïn deze is van gemiddelde grote en de blue pinguïn en dit is een van de kleinste. Deze hadden we alleen in het hol gezien en komen normaal gesproken pas in het donker terug.
Nu was de schermer al bijna ingevallen en moesten we nog naar de seals kolonie. Daar waren net voor dat het donker werd. En konden nog net even kijken en een paar mooie foto's maken. Toen we in de bus zaten begon het net te regen dus we hadden een perfecte dag gehad om dieren te zien en hadden ook alles gezien wat je kon zien