Dag 23 Reis naar Queenstown - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 23 Reis naar Queenstown - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 23 Reis naar Queenstown

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

26 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Was vandaag echt een prachtige reis en de acht uur. Negen uur uiteindelijk vlogen voor bij.
Het begon enorm regenachtig, maar schijnt ook vrij normaal te zijn.
Zag in het kiwi reservaat dat het wel 5100 mm kon regen maar dat was mij volgens mij op de gletsjer en hoorde vandaag in de bus aan de west coast bijna 1500 mm of te wel bijna nooit droog.
Maar was ook wel weer mooi met de wolken door de bergen heen zwevend.
Grappig was dat toen we de haast pas over waren het in een keer mooi weer was. Alle bergen houden de regen wolken, dus tegen vanaf de tasman zee.
Heb heel veel verschillenden landschappen gezien van zee, hoog gebergte met sneeuw, cloud forrest, droge landschappen na de bergen. En overal sneed er wel een berg rivier door heen van woest tot hele brede .
Dus echte super mooi.
In Queenstown aangekomen moest ik weer snel een hostel zoeken en bij de eerste was nog 1 plakje en een dorm (gezamenlijke kamer). Deze maar genomen bevalt me goed en lekker goedkoop.
Queenstown is nu eigenlijk een stadje wat ik gister verwachte. Echt een wintersport dorpje aan een meer met veel toeristen dingen cafés restaurants winkel enz. En met een prachtig uitzicht op besneeuwde bergen.
Zo is even kijken wat ik de komende dagen ga doen.
Wil naar Milford sounds maar of ik een tour neem of werkelijk er met de bus na toe ga moet ik nog even uitzoeken.
Een wwoofers is geen luidspreker! Is iemand die kamers schoonmaakt voor gratis verblijf en gebruikt maken van de voorzieningen.
Zo kan je heel goedkoop reizen maar moet wel veel tijd hebben. Want meestal ben je er dan een week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 11639

Voorgaande reizen:

30 Mei 2015 - 30 Mei 2015

West kust VS

04 Oktober 2014 - 11 November 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: