Vliegreis en dag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu Vliegreis en dag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen - WaarBenJij.nu

Vliegreis en dag 1

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

04 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vlucht en dag1

De vlucht ging verder prima. De vlucht naar Shangai was zo voorbij maar 10 uur  en vijf minuten. Veel film gekeken en een beetje geslapen.
Zat helaas  wel een roggelende  chinees naast me maar  gelukkig zat er een vrije stoel tussen. Een steward was heel geïnteresseerd en vroeg wat ik in Shanghai ging doen. Dus vond het een  mooi verhaal dat ik helemaal naar Nz ging in  mijn eentje.
Aangekomen in Shanghai. Moest de bagage natuurlijk weer opgehaald worden want het door labelen werkte niet daar. En moest ook door de douane.  Want moest van terminal 1 naar 2. En moest mn boarding pas weer halen. Wel weer een stempel erbij.
Moest uiteindelijk nog wel een paar uur hangen op vliegveld. En dat is nog erger als elf uur vliegen.  De vlucht van Shanghai tot Nieuw zeeland duurde 11 uur en 36 minuten en zat gezellig naar een Nieuw Zeelander die van het Zuider eiland kwam en natuurlijk zei dat dat veel mooier is. Vlucht ging ook prima buiten het Chinese eten. 
Aangekomen in Auckland duurde het een eeuwigheid voor je door de douane was. Eerst voor de paspoort check en daarna voor mijn tas check of ik geen vieze schoenen had en geen eten waren bij me had wat je  op moest geven.  Die  had ik wel dus hebben  ze die heel mooi schoongemaakt en mijn pepernoten mocht ik ook meenemen.  Daarna met de Airport shuttle naar Auckland 45 minuten. Bij het inchecken was ik niet bekend. Had ik de kamer twee dagen later geboekt. Was denk ik nog niet helemaal wakker. Maar was nog plek. Klein kamertje met bed en nachtkastje en gezamenlijke douche.
Die dag rustig Auckland verkend. Beetje rond gewandeld in de stad en de parken en de sky tower in geweest waar je heel mooi overzicht had van de stad.  En in de haven bij de Openhaard een heerlijke warme chocolademelk gedronken met een croissant.  Waaide heel hard maar de zon scheen wel met af en toe fikse regenbuien.
Ben vroeg gaan eten bij een Mexicaan, was heel lekker en daarna vroeg gaan slapen. Was helemaal gaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 11604

Voorgaande reizen:

30 Mei 2015 - 30 Mei 2015

West kust VS

04 Oktober 2014 - 11 November 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: